Pr & Marketing rondom WineWeekend

Vanzelfsprekend zitten wij niet stil als het gaat om marketing en PR rondom WineWeekend. Maanden hebben wij hard gewerkt aan onze nieuwe website. Eindelijk staat deze vanaf nu online! Onze basis waar je alle informatie treft rondom WineWeekend. Natuurlijk komen bezoekers hier niet vanzelf. Daar gaat een reis aan vooraf. Daarom is het van belang op zoveel mogelijk plekken online zichtbaarheid te creëren. Dat doen wij voornamelijk door samenwerkingen aan te gaan met (media) partners binnen de wijnwereld, maar ook op plekken waar wij denken dat onze bezoekers zich bevinden.

Waar adverteren wij voor WineWeekend?

Wij maken gebruik van een crossmediale marketing mix. Dat houdt in dat wij zowel on- als offline kanalen inzetten om onze bezoekers te bereiken. Iedere standhouder ontvangt gedrukte flyers, die korting geven op de entree. Daarnaast ontvangt iedere standhouder 25 relatiekaarten met gratis entree voor 2 personen. Deze worden vaak meegestuurd met bestellingen of uitgedeeld op overige events. Onze mediapartner WINELIFE Magazine verspreidt eveneens onze kortingsflyer in het nummer voorafgaand aan WineWeekend.

Belangrijk voor ons bereik is de inzet van social kanalen als Facebook en Instagram. Ook die hebben we! Hier worden voortdurend updates op geplaatst. Win-acties en nieuwtjes zorgen voor de nodige conversaties binnen de doelgroep. Ook plaatsen wij betaalde advertenties om meer bekendheid te genereren onder onze doelgroep. Want zeg nou zelf: wat is er nu leuker dan de hele dag bezig te zijn met je favoriete hobby! Wijn!

Stop dus snel met lezen en kom in actie. Ook jouw eigen social kanalen zijn van belang om WineWeekend te promoten. Vergeet daarbij ook niet WineWeekend op te nemen binnen je eigen website. Wij plaatsen iedere standhouder met link op onze website, het werkt versterkend als je WineWeekend ook opneemt op je eigen website.

Zo bouwen wij aan onze online community en zorgen wij dat de conversatie op gang blijft, want je raakt immers nooit uitgepraat over wijn!